hvordan sætter man design ind `??

Tags:    php

jep jeg har tænkt mig at lære php og jeg tror jeg er kommet til det rigtige sted

men hvordan kan jeg med det her design få ind så det kan se's på internettet
altsår lige som man kan se phpuniverset.dk's design hvordan kommer man så til at kunne se dette her design http://i55.photobucket.com/albums/g131/citybang/Billeder/layout-5.png

og sammentidig kunne kunne lave links på de der lilla blå menu knapper. og så jeg kan skrive ting på det der stor grå søv område.

jeg er helt ny også er det her jo nogen gode ting at lærer først.

forstår i ikke det jeg har skrevet så skriv så jeg kan uddybe det

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du bruger photoshop kan du skære dit billede ud i flere billeder med slices og så få photoshop til at generere en html-baseret side til dig.

Prøv og søg på google.

Hvis du bruger photoshop har du sikkert den extra addon der hedder imageready med, jeg anbefaler kraftigt macromedia dreamweaver til programmering via photoshop designs.

via den kan du skære dele ud hvor der skal være billeder, og steder som du kan bruge som en blok med content i.

der findes enormt mange gode tutorials om det på www.goodtutorials.com som jeg kraftigt vil anbefale dig.

Håber det var det du mente med din post.

Held og lykke =)

Hvis du bruger photoshop kan du skære dit billede ud i flere billeder med slices og så få photoshop til at generere en html-baseret side til dig.

Prøv og søg på google.

jo jeg bruger photoshop men jeg skal jo lave php. så fint spørgsmål er jo endelig hvodan får man lavet designet ind i php/notepad hvad er koderne til det

Hvis du bruger photoshop har du sikkert den extra addon der hedder imageready med, jeg anbefaler kraftigt macromedia dreamweaver til programmering via photoshop designs.

via den kan du skære dele ud hvor der skal være billeder, og steder som du kan bruge som en blok med content i.

der findes enormt mange gode tutorials om det på www.goodtutorials.com som jeg kraftigt vil anbefale dig.

Håber det var det du mente med din post.

Held og lykke =)

slet ikke det jeg mener

jeg mener jeg har jo lavet designet

men jeg skal jo lave en index.php og der skal jo ikke bare være tekst der skal jo være et design på siden forstår i nu ??

er i helt med nu og jeg skal have hjælp til de koder der skal bruges

Jeg tror, du har misforstået lidt hvad PHP er for en ting. PHP er et programmeringssprog, og har ikke noget med design at gøre.
For at få dit design ind på en side, gør du som ganske rigtigt beskrevet flere gange herover, tager dit billede og 'slicer' det op, trækker det ind i en htmltabel, om photoshop kan det ved jeg ikke, men Macromedia Fireworks kan, når billedet er i din tabel, laver du bare links på dine knapper, og gemmer din index fil, om du gemmer den som, .htm .html .php .asp osv osv, er fuldstændigt ligegyldigt, det er kun hvis du har et php script på din side, at du behøver at gemme det som et php dokument

Og jo jeg har fattet hvad det er du vil, spørgsmålet er om du har forstået, hvad du laver ;)

t